Web plný novinek ze světa automobilismu. Kromě spousty zajímavých informací zde naleznete také rozsáhlé
galerie wallpaperů, zajímavé reklamy, music videa a prezentační filmy.
Celý team bleskovka.cz/auta Vám přeje hodně skvělých zážitků s naším webem.
Moderátorka rádia Evropa 2 - Markéta Rachmanová - nám poskytla rozhovor. Pokud Vás zajímá, jaký má k autům vztah, co si o nich myslí anebo co vzkazuje český řidičům, neváhejte s přečtením - zde.
Jak se to mele... V současné době to vypadá na oficiální uklidnění vztahů. Oba jezdci spolu již trochu mluví. Alonso se teď bude muset snažit být v klidu, protože dostal od šéfa McLarenu, Rona Dennise, ultimátum. Ještě jeden prohřešek a letí. Uvidíme, jestli to vydrží, anebo si bude muset místo hledat jinde. Ani v tom případě by ale nebyl důvod k smutku. Jeden z nejlepších pilotů F1 by byl poměrně žádaným artiklem.
Vtipné video k tomuto tématu.
EA každý rok vydává další díly svých nejprodávanějších titulů. A řada Need For Speed rozhodně nebude vyjímkou. Jedenáctý díl populární série se již blíží na naše monitory. ProStreet byl oficiálně ohlášen 31. května spolu s několika screenshoty. Nový díl bude svým způsobem zase o nějaký ten kousek vybočovat z dosavadní série. Z textů EA a vydaných screenshotů je již zřejmé, že ProStreet nebude tím obyčejným arcadovým simulátorem, jakým vždy NFS bylo.
Celý článek si můžete přečíst zde.
Kia na blížícím se Frankfurtském autosalonu předvede koncept sportovního kupé 2+2. Design byl navržen Peterem Schreyerem. Podle jeho vlastních slov by byl rád, kdyby se tato studie stala nástinem image, o kterou bude v budoucnosti automobilka Kia usilovat. K dispozici jsou zatím pouze dvě fotografie tohoto sportovního vozu s pohonem zadních kol. Na jedné vidíme impresivní příď a na druhé je vůz vyobrazen z profilu.
DeLorean Motor Company oznámila obnovení výroby vozu DeLorean (známý například z filmu Návrat do budoucnosti). DeLoreany se budou vyrábět manuálně, zhruba jeden až dva do měsíce. Design exteriéru zůstane zachován, modernizací však projde interiér a pohonná jednotka. K zákazníkům první vozy poputují již příští rok a to za cenu 57 500 dolarů.
Mitsubishi Lancer Evolution X získá robotizovanou převodovku se dvěma spojkami - Twin Clutch SST. Převodovka má režimy: Normal, Sport a SuperSport. Pohon všech kol má tři předdefinované režimy: asfalt, štěrk a sníh. Ve voze najdeme ASC, Sport ABS a další kontrolní systémy, které jsou všechny sjednoceny pod S-AWC systémem.
Nové Mini Kabrio by konečně mělo odstranit neduhy současné verze jako je vrzání a skřípání. Bohužel C sloupky zůstanou pořád stejně široké, takže viditelnost dozadu nebude ani u této verze příliš dobrá. Pod kapotou by vozům Mini druhé generace měly tepat nové šestnáctiventilové motory. Do prodeje vůz poputuje v roce 2009.
13. - 23. 8 2007 se koná již 62. Frankfurtský autosalon. Očekává se zde uvedení a předvedení mnoha nových vozů. Například Fiat 500, Alfa Romeo 149, BMW M3 V8, BMW CS nebo Mini Clubman.
Máte dobrý slohový projev? Chcete si přivydělat? Baví vás auta? Pište články pro bleskovka.cz/auta!
V případě zájmu se ozvěte na icq 333793268.
BlueMotion verze vozu střední třídy - Volkswagen Passatu - každého překvapí spotřebou pouhých 5.1 litru nafty na 100 kilometrů (cca 1.5 Kč na kilometr). Vozy řady BlueMotion jsou designovány jako nejčistější a nejefektivnější verze modelů. U Passatu se rozhodně podařilo. Za sebe mluví jak spotřeba, tak i produkce CO2 - 136g/km.
Cena je stanovena na 776 700 Kč za limuzínu, 815 800 Kč za verzi Variant.
S tímto modelem pokračuje Volkswagen v ofenzivě na poli ekologických vozů. Prvním zástupcem této řady bylo v roce 2006 Polo, jehož výroba musela býtkvůli vysoké poptávce po celé Evropě zvýšena na trojnásobek.
Passat BlueMotion má spotřebu pouhých 5,1 litru nafty na 100 km, což pro jeho majitele znamená cca 1,50 Kč na kilometr. Passat Variant BlueMotion pak na 100 kilometrů spotřebuje o pouhou desetinu litru více. Díky takto nízké spotřebě má vůz s plnou nádrží dojezd 1350 kilometrů. Na průměrnou roční ujetou vzdálenost 15 000 kilometrů tak stačí pouhých jedenáct zastávek u čerpacích stanic.
Volkswagen dosahuje takto nízké spotřeby díky vylepšení již tak velice úsporného motoru (77 kW) - filtr pevných částic, indikace doporučeného řadicího stupně, prodloužení řadicích stupňů 3 - 5, pomalejší volnoběhe, zlepšení aerodynamiky vozu, snížení podvozku vpředu o 15 mm a vzadu o 8 mm, použití pneumatik Continental s nízkým valivým odporem a další opatření.
I přes nízkou spotřebu si vůz zachovává své dynamické parametry - maximální rychlost 193 km/h. Toto je filozofie BlueMotion - Úspornost a agilita v kombinaci, které stále dělá z jízdy potěšení.
Obrázky: