Nechte si pravidelně zasílat novinky. Stačí vepsat Váš e-mail a potvrdit.

Nová Škoda Fabia

Stará Škoda Fabia
Nová Škoda Fabia

Kdo by to byl řekl, že Škodu Fabia potkáváme na českých silnicích již +/- 7 let. Nejen že toto malé, často diskutované, auto zaznamenalo úspěch u českých řidičů, ale i u řidičů ve Velké Británii, Německu a jiných evropských zemích. Pravděpodobně díky tomuto úspěchu se Škoda rozhodla inovovat starou Fabii a začala vyvíjet nový model, který se více přiblížil desingerské filozofii, která nyní ve Škodě panuje.

Škoda Fabia první generace nabízela 5 benzínových a 2 naftové motory, kdežto Škoda Fabia druhé generace nabízí již 5 benzínových motorů a 5 naftových motorů! Benzínové motory u Škody Fabia I měly výkony od 40 – 85 kW a dieselové od 51 – 74 kW, u Fabie II mají benzínové motory výkony od 44 – 77 kW a dieselové motory od 51 kW – 77 kW.

Rám vozu je přepracovaný, aby vyhověl zvyšujícím se nárokům na bezpečnost posádky. Zavěšení kol se moc změn nedotklo. Vpředu najdete vylepšené vzpěry MacPherson a vzadu torzní tyče. Brzdová soustava i pohonné ústrojí jsou rovněž převzaté z původního modelu. Zpočátku bude jedinou karosářskou variantou pětidveřový hatchback, ale v průběhu roku přibude do nabídky i verze kombi.

Rozměry mezi generacemi Fabií se celkem podobají, nová Fabie se prodloužila o 22 mm, zúžila o 4 mm a vyrostla o celých 47 mm, tato výška pomohla prosvětlil celý interiér. Určitě každý ocení nárůst zavazadlového prostoru o 40 l (se sklopenými sedačkami o 147 l).

Přehledná tabulka

Rozměr Fabia I Fabia II Změny
Délka (mm) 3970 3992 +22
Šířka (mm) 1646 1642 -4
Výška (mm) 1451 1498 +47
Rozvor (mm) 2462 2462 žádná
Zavazadlový prostor (l) 260/1016 300/1163 +40/+147

Škoda Fabia II nabízí samozřejmě propojení mp3 přehrávače s rádiem. Dále také nabízí hlavové airbagy, které v předchozí verzi chyběly.
V nové Škodě Fabii nechybí stejné funkce, kterými disponovala už její předchůdkyně, jako ABS, MSR, ASR a ESP. Nově přibude systém monitorující tlak v pneumatikách (TPM).
Škoda Fabia II je zaměřená na bezpečnost, tím pádem si dělá zálusk na velmi dobré hodnocení v Euro NCAP. Nová Fabia může mít až 6 airbagů a na zadních sedadlech úchyty ISOFIX pro dětské sedačky. Velkou výhodou je možnost deaktivace airbagu spolujezdce, díky tomuto opatření lze bezpečně umístit dětskou sedačku. Škoda Fabia II, ale myslí i na „obyčejné“ chodce a díky měkčí karoserii více pohltí náraz a tím co nejvíce snižuje riziko zranění chodce. Bohužel ochrana před neukázněnými řidiči stále neexistuje :)





napsal Rednex 06.08.2007 08:18:20 || přečteno: 339x

Rednex @ 2007