Web plný novinek ze světa automobilismu. Kromě spousty zajímavých informací zde naleznete také rozsáhlé
galerie wallpaperů, zajímavé reklamy, music videa a prezentační filmy.
Celý team bleskovka.cz/auta Vám přeje hodně skvělých zážitků s naším webem.
Moderátorka rádia Evropa 2 - Markéta Rachmanová - nám poskytla rozhovor. Pokud Vás zajímá, jaký má k autům vztah, co si o nich myslí anebo co vzkazuje český řidičům, neváhejte s přečtením - zde.
Jak se to mele... V současné době to vypadá na oficiální uklidnění vztahů. Oba jezdci spolu již trochu mluví. Alonso se teď bude muset snažit být v klidu, protože dostal od šéfa McLarenu, Rona Dennise, ultimátum. Ještě jeden prohřešek a letí. Uvidíme, jestli to vydrží, anebo si bude muset místo hledat jinde. Ani v tom případě by ale nebyl důvod k smutku. Jeden z nejlepších pilotů F1 by byl poměrně žádaným artiklem.
Vtipné video k tomuto tématu.
EA každý rok vydává další díly svých nejprodávanějších titulů. A řada Need For Speed rozhodně nebude vyjímkou. Jedenáctý díl populární série se již blíží na naše monitory. ProStreet byl oficiálně ohlášen 31. května spolu s několika screenshoty. Nový díl bude svým způsobem zase o nějaký ten kousek vybočovat z dosavadní série. Z textů EA a vydaných screenshotů je již zřejmé, že ProStreet nebude tím obyčejným arcadovým simulátorem, jakým vždy NFS bylo.
Celý článek si můžete přečíst zde.
Kia na blížícím se Frankfurtském autosalonu předvede koncept sportovního kupé 2+2. Design byl navržen Peterem Schreyerem. Podle jeho vlastních slov by byl rád, kdyby se tato studie stala nástinem image, o kterou bude v budoucnosti automobilka Kia usilovat. K dispozici jsou zatím pouze dvě fotografie tohoto sportovního vozu s pohonem zadních kol. Na jedné vidíme impresivní příď a na druhé je vůz vyobrazen z profilu.
DeLorean Motor Company oznámila obnovení výroby vozu DeLorean (známý například z filmu Návrat do budoucnosti). DeLoreany se budou vyrábět manuálně, zhruba jeden až dva do měsíce. Design exteriéru zůstane zachován, modernizací však projde interiér a pohonná jednotka. K zákazníkům první vozy poputují již příští rok a to za cenu 57 500 dolarů.
Mitsubishi Lancer Evolution X získá robotizovanou převodovku se dvěma spojkami - Twin Clutch SST. Převodovka má režimy: Normal, Sport a SuperSport. Pohon všech kol má tři předdefinované režimy: asfalt, štěrk a sníh. Ve voze najdeme ASC, Sport ABS a další kontrolní systémy, které jsou všechny sjednoceny pod S-AWC systémem.
Nové Mini Kabrio by konečně mělo odstranit neduhy současné verze jako je vrzání a skřípání. Bohužel C sloupky zůstanou pořád stejně široké, takže viditelnost dozadu nebude ani u této verze příliš dobrá. Pod kapotou by vozům Mini druhé generace měly tepat nové šestnáctiventilové motory. Do prodeje vůz poputuje v roce 2009.
13. - 23. 8 2007 se koná již 62. Frankfurtský autosalon. Očekává se zde uvedení a předvedení mnoha nových vozů. Například Fiat 500, Alfa Romeo 149, BMW M3 V8, BMW CS nebo Mini Clubman.
Máte dobrý slohový projev? Chcete si přivydělat? Baví vás auta? Pište články pro bleskovka.cz/auta!
V případě zájmu se ozvěte na icq 333793268.
Kdo by to byl řekl, že Škodu Fabia potkáváme na českých silnicích již +/- 7 let. Nejen že toto malé, často diskutované, auto zaznamenalo úspěch u českých řidičů, ale i u řidičů ve Velké Británii, Německu a jiných evropských zemích. Pravděpodobně díky tomuto úspěchu se Škoda rozhodla inovovat starou Fabii a začala vyvíjet nový model, který se více přiblížil desingerské filozofii, která nyní ve Škodě panuje.
Škoda Fabia první generace nabízela 5 benzínových a 2 naftové motory, kdežto Škoda Fabia druhé generace nabízí již 5 benzínových motorů a 5 naftových motorů! Benzínové motory u Škody Fabia I měly výkony od 40 – 85 kW a dieselové od 51 – 74 kW, u Fabie II mají benzínové motory výkony od 44 – 77 kW a dieselové motory od 51 kW – 77 kW.
Rám vozu je přepracovaný, aby vyhověl zvyšujícím se nárokům na bezpečnost posádky. Zavěšení kol se moc změn nedotklo. Vpředu najdete vylepšené vzpěry MacPherson a vzadu torzní tyče. Brzdová soustava i pohonné ústrojí jsou rovněž převzaté z původního modelu. Zpočátku bude jedinou karosářskou variantou pětidveřový hatchback, ale v průběhu roku přibude do nabídky i verze kombi.
Rozměry mezi generacemi Fabií se celkem podobají, nová Fabie se prodloužila o 22 mm, zúžila o 4 mm a vyrostla o celých 47 mm, tato výška pomohla prosvětlil celý interiér. Určitě každý ocení nárůst zavazadlového prostoru o 40 l (se sklopenými sedačkami o 147 l).
Přehledná tabulka
Rozměr | Fabia I | Fabia II | Změny |
Délka (mm) | 3970 | 3992 | +22 |
Šířka (mm) | 1646 | 1642 | -4 |
Výška (mm) | 1451 | 1498 | +47 |
Rozvor (mm) | 2462 | 2462 | žádná |
Zavazadlový prostor (l) | 260/1016 | 300/1163 | +40/+147 |