Nechte si pravidelně zasílat novinky. Stačí vepsat Váš e-mail a potvrdit.

Mitsubishi Eclipse 1G

Mitsubishi Eclipse 1G

V této recenzi Vás seznámím s vozem Mitsubishi Eclipse, v jeho první generaci. Tento vůz je japonské výroby a byl určen zejména pro americký trh. Vůz byl vyráběn v rámci DSM (diamond star motors). Proto můžete vidět Mitsubishi Eclipse, Plymouth Laser a Eagle Talon, auto se prakticky neliší, rozdílnosti jsou způsobeny pouze stylem umístění log jednotlivých automobilek.
Nyní již k představovanému vozu. Mitsubishi Eclipse první generace, rok výroby 1992. Vůz je tedy z let těsně před faceliftem. Omlazení se týkalo hlavně světel. Přední výklopné světlomety byly nahrazeny klasickými. Změn se dočkala i záď, kde bylo prvně integrováno zadní mlhové světlo a tím se změnil vzhled zadní části. Testovaný vůz je v té asi nejrozšířenější motorizaci a tou je motor s označením 4G63, jedná se o atmosféricky plněný čtyřválec s 16ti ventilovým vstřikováním o objemu dva litry. Motor má výkon 110kw (150HP). Motor dodává autu značnou dynamičnost a vyniká zejména svou vysokou spolehlivostí. Testovaný vůz má již najeto 160 000 km a stále nedochází k úbytku motorového oleje. Ač je motor poměrně vysoce spolehlivý, tak tento fakt kazí skutečnost, že všechny trubičky poměrně rychle podléhají korozi, téměř všechny se rozkládají a tak člověk neví kterou dříve vyměnit, naproti tomu hadičky nijak nepuchří a stále fungují, jak mají.

Motor i přes své stáří má klidný a kultivovaný chod, vytlumení vozu je dobré, avšak pouze do pěti až šesti tisíc otáček, kdy hluk začíná být již velmi zřejmý. Karosérie velmi dobře odolává korozi a tak jednotlivé plechy jen výjimečně začnou korodovat. Přední vyklápěcí světlomety přímo vybízejí k tomu, že po čase musí začít zlobit jejich mechanizmus vyklápění, avšak opak je pravou. Auto i po patnácti letech má původní mechanizmus, který funguje bez jakýchkoliv závad. Před zimou je však nutné ozubená kolečka promazat. Zadní světla mají jednu malou, ale pro naše podmínky poměrně podstatnou závadu. První generace totiž nemá zadní mlhovku, která je ale nutnou podmínkou pro způsobilost vozidla. Řešení jsou dvě. První méně elegantní řešení spočívá v zakoupení a instalaci přídavného mlhového světla. Druhé o poznání elegantnější řešení je upravit zadní parkovací světla. Kryt levé parkovačky se přestříká polopropustným sprejem červené barvy a poté se upraví elektroinstalace. Častým neduhem je převodovka, zejména druhý rychlostní stupeň. Častým jevem je, že dvojka jde přes zoubky, vadou synchronů. Naštěstí zde existuje možnost použít převodovku z Mitsubishi Galant, z první generace. První generace také dostávala motor 4G63 a tak je převodovka velmi podobná, je nutná pouze úprava různých přichycení. Tyto převodovky jsou ve většině případů v dobrém stavu a nic je netrápí.

Na řadě teď máme interiér. Prostor pro řidiče a spolujezdce je velmi komfortní, místa tu je velmi mnoho a rozhodně ani vyšší lidé nebudou nijak trpět. Místo na zadních sedačkách je poměrně stísněné ovšem tak tomu je takřka u každého coupé, největší problém dělá prostor nohou, jenž je opravdu velmi malý, jinak sedačky jsou pohodlné a i prostor nad hlavou je na coupé nadstandardní. Ale zpět do kokpitu. Kokpitu dominuje masivní kaplička s budíky, která je propojena se středovým panelem. Tříramenný volant propůjčuje sportovní vzhled, bohužel první generace byla ještě vyráběna bez airbagů. V interiéru již téměř nic není manuální. Okénka i seřizování zpětných zrcátek je elektrické, pouze klimatizace je manuální. Středový tunel velmi výrazně rozděluje řidiče a spolujezdce, na svou dobu jsou jednotlivé přihrádky poměrně nápaditě řešeny a celkově ve vozu najdete spoustu místa. Za tímto tvrzení stojí fakt, že ve středovém panelu jsou hned 2 DIN pozice, vhodné například pro umístění rádia a dalšího zařízení, nebo je možné volnou pozici využívat jako přihrádku. Před řadící pákou je malá schránka, vhodná však pouze na jednu krabičku tic taců. Za to v loketní opěrce je již místa o poznání více. V první části je držák na dvě pitíčka, ovšem toto řešení je krajně špatné, jelikož 0,5l litrová PET láhev je velmi vysoká a opěrku poté nelze zavřít, bohužel i kelímky od pití z různých fastfoodů jsou velmi velké a opěrka někdy jen o kousek nejde zavřít. Pouze ty nejmenší kelímky je možné vložit. Co se týče ozvučení, není sériové provedené nijak chudé. V palubní desce tedy najdeme dvojici reproduktorů o rozměrech 10 cm, ve dveřích se nacházejí 13 cm reproduktory a u zadních sedadel sídlí oválné reproduktory 6x9“ a celé doplňuje sériový zesilovač zapojený na oválné reproduktory. Zavazadlový prostor, jak by se dalo čekat, je velmi skromný. Jeho značným záporem je vysoká nákladová hrana. Pod podlahou zavazadlového prostoru je dojezdové kolo. Potěší, že klíč a hever jsou vtipně ukryty za plasty kufru, bohužel výstražný trojúhelník a lékárnička již musí být umístěny přímo v prostoru zavazadlovém.

110kw dává vozu značnou dynamičnost, auto velmi dobře akceleruje i při vyšších otáčkách a motor je celkově dobře nastaven. Brzdy spolu s ABS systémem jsou dostačující pro výkon vozu. Podvozek je poměrně nešťastným kompromisem mezi pohodlnou a sportovní jízdou. Nerovnosti a defekty vozovky jsou poměrně znatelné a na druhou stranu, auto je v zatáčkách někdy méně jisté, ale při normální jízdě, tato omezení téměř nepoznáte. Při neaktivní klimatizaci a klidné a kombinované jízdě jsem se dostal na hodnotu kolem 7,8 l/100 km, což je velmi dobré číslo pro takto starý a objemný motor.

Závěrem shrneme-li vše, tak Eclipse je velmi dobře dostupným coupé, kde se snoubí luxusní svezení se sportovní jízdou. Negativy jsou korodující trubičky a také velmi problematické shánění náhradních dílů, zejména karosářských dílů.

Současná cena verze 2,0i 16v GSi: okolo 60 000 Kč,- (viz. sauto.cz)





napsal Chaindler 15.08.2007 10:36:11 || přečteno: 146x

Rednex @ 2007