Web plný novinek ze světa automobilismu. Kromě spousty zajímavých informací zde naleznete také rozsáhlé
galerie wallpaperů, zajímavé reklamy, music videa a prezentační filmy.
Celý team bleskovka.cz/auta Vám přeje hodně skvělých zážitků s naším webem.
Moderátorka rádia Evropa 2 - Markéta Rachmanová - nám poskytla rozhovor. Pokud Vás zajímá, jaký má k autům vztah, co si o nich myslí anebo co vzkazuje český řidičům, neváhejte s přečtením - zde.
Jak se to mele... V současné době to vypadá na oficiální uklidnění vztahů. Oba jezdci spolu již trochu mluví. Alonso se teď bude muset snažit být v klidu, protože dostal od šéfa McLarenu, Rona Dennise, ultimátum. Ještě jeden prohřešek a letí. Uvidíme, jestli to vydrží, anebo si bude muset místo hledat jinde. Ani v tom případě by ale nebyl důvod k smutku. Jeden z nejlepších pilotů F1 by byl poměrně žádaným artiklem.
Vtipné video k tomuto tématu.
EA každý rok vydává další díly svých nejprodávanějších titulů. A řada Need For Speed rozhodně nebude vyjímkou. Jedenáctý díl populární série se již blíží na naše monitory. ProStreet byl oficiálně ohlášen 31. května spolu s několika screenshoty. Nový díl bude svým způsobem zase o nějaký ten kousek vybočovat z dosavadní série. Z textů EA a vydaných screenshotů je již zřejmé, že ProStreet nebude tím obyčejným arcadovým simulátorem, jakým vždy NFS bylo.
Celý článek si můžete přečíst zde.
Kia na blížícím se Frankfurtském autosalonu předvede koncept sportovního kupé 2+2. Design byl navržen Peterem Schreyerem. Podle jeho vlastních slov by byl rád, kdyby se tato studie stala nástinem image, o kterou bude v budoucnosti automobilka Kia usilovat. K dispozici jsou zatím pouze dvě fotografie tohoto sportovního vozu s pohonem zadních kol. Na jedné vidíme impresivní příď a na druhé je vůz vyobrazen z profilu.
DeLorean Motor Company oznámila obnovení výroby vozu DeLorean (známý například z filmu Návrat do budoucnosti). DeLoreany se budou vyrábět manuálně, zhruba jeden až dva do měsíce. Design exteriéru zůstane zachován, modernizací však projde interiér a pohonná jednotka. K zákazníkům první vozy poputují již příští rok a to za cenu 57 500 dolarů.
Mitsubishi Lancer Evolution X získá robotizovanou převodovku se dvěma spojkami - Twin Clutch SST. Převodovka má režimy: Normal, Sport a SuperSport. Pohon všech kol má tři předdefinované režimy: asfalt, štěrk a sníh. Ve voze najdeme ASC, Sport ABS a další kontrolní systémy, které jsou všechny sjednoceny pod S-AWC systémem.
Nové Mini Kabrio by konečně mělo odstranit neduhy současné verze jako je vrzání a skřípání. Bohužel C sloupky zůstanou pořád stejně široké, takže viditelnost dozadu nebude ani u této verze příliš dobrá. Pod kapotou by vozům Mini druhé generace měly tepat nové šestnáctiventilové motory. Do prodeje vůz poputuje v roce 2009.
13. - 23. 8 2007 se koná již 62. Frankfurtský autosalon. Očekává se zde uvedení a předvedení mnoha nových vozů. Například Fiat 500, Alfa Romeo 149, BMW M3 V8, BMW CS nebo Mini Clubman.
Máte dobrý slohový projev? Chcete si přivydělat? Baví vás auta? Pište články pro bleskovka.cz/auta!
V případě zájmu se ozvěte na icq 333793268.
Toto dnes již takřka magické slovo vidíme a slyšíme na každém kroku. Když je někde slovo auto, tak si buďte jisti, že na 99% se někde opodál toulá i tuning. Co to ale vlastně je? Z pohledu výrobců by se dalo usoudit, že to je vše od samolepek až po cokoli, co si jen dokážete představit. Každý, kdo někdy kupoval něco k autu, si toho musel všimnout; tuningové samolepky, tuningové nádechy, tuningová zrcátka a je toho zkrátka mnoho. Samozřejmě i zde platí, že není tuning jako tuning. Tuning vychází ze slova tune, neboli ladit a to nejenom rozhlasové stanice, ale také ladit ve smyslu vylepšovat. Když se zaměříme na spojitost s automobily, tak tuning v prvopočátku označoval jakékoli nesériové úpravy. Už zde si ledaskdo může říct, k čemu ale upravovat něco co funguje, může se to zdát na hlavu. Tehdejší motoristé se nechtěli prostě smířit s tím, že si koupili vůz za těžko našetřené peníze a získali tak vlastně něco, co už mají všichni jejich sousedé. Inu, chtěli se odlišovat, vybočit z řady a ukázat, že mají něco víc než ostatní. Proto není divu, že první úpravy směřovaly k změně vzhledu karosérie. Předlohou se tak stávaly závodní verze automobilů a tak se na kdejakém rodinném voze začaly objevovat spoilery a další vymoženosti. Auta byla rázem pokryta samolepkami výrobců závodních doplňků, kdejaké auto na sobě hrdě neslo označení TURBO ač o turbodmychadlu většinou nemělo ani potuchy, co by to jen mohlo být. Z touhy po tom vypadat jinak, vypadat lépe, se rodily různé barevné kombinace. Všechny tyto úpravy byly velmi různorodé, ale stejně jednu věc měly společnou. Úpravci zde byli obyčejní lidé a on ten rozdíl je opravdu vidět, když vzhled navrhuje dobře placený designér, jenž se touto činností zabývá každý den a oproti němu obyčejný člověk, co vymýšlí své úpravy o sobotách v garáži. Všechny úpravy byly povětšinou velmi nekvalitní a ani nijak esteticky pěkné, ovšem respekt ostatních řidičů vzbudit dokázaly.
Doba ovšem pokročila a dnešní firmy jsou si moc dobře vědomy faktu, že existují řidiči, kteří ve svém voze našli něco mnohem více, než jen pouhý dopravní prostředek, a tak v současné době existuje mnoho firem, které se úpravami vozů zabývají na velmi profesionální úrovni. Stejně rychle, jako se rozvíjejí vozy, roste touha řidičů upravovat více a více věcí na voze. Proto označení tuning již nestačí, dnes se slovo tuning užívá zejména hovoříme-li o úpravách s cílem zlepšit výkon motoru a jízdní vlastnosti vozu. Ruku v ruce s tímto pojmem jde i drag racing, v našich podmínkách termín známý spíše jako sprinty. Sprinty jsou závody na rovné trati o délce většinou 400 m (správně je ¼ míle, avšak číslo 402.336 m není pravděpodobně tak lákavé jako 400 m). V této disciplíně nejde ani tak o to ukázat řidičské dovednosti, řidič samozřejmě hraje důležitou roli, ale hlavní je jeho vůz. Jde totiž především o soutěžení vozů.
Další podsekcí tuningu je styling, zde se klade důraz na celkový vzhled auta, na provedené úpravy, vybavení vozidla. Je to soutěž, jež klade důraz na estetický vzhled, na provedení úprav a na celkovou prezentaci vozidla.
Poslední a zřejmě nejmladší odnož tuningu se týká audio systémů ve vozech. Zde jde především o celkový výkon zvukové aparatury. Zvukové aparatury pak soutěží v soutěžích jakými jsou například DB drag.
Tímto jsem se Vám snažil sdělit něco o tom, jak pestrý je svět tuningu a hlavně to, že tuning je něco mnohem víc, než samolepka s nápisem TURBO koupená na benzínce.
napsal
Chaindler 22.08.2007 20:24:57
||
přečteno:
339x